...

Al can bu heybe senin, sol yanımdan bir parça kopardım senin için; ta özümden, ta közümden...Gülen sen ol, ağlayan ben, yeşeren sen ol, sulayan ben, bana saplansın paslı mızrakların ucu, ben onları dua dua ak kanatlı kuş gibi göklere uçurayım. Yarasaların gözleri kamaşacak diye güneş doğmaktan vazgeçmez UNUTMA!...

25 Ocak 2010 Pazartesi

FINDIKLI KEK

Bir kaç gündür yoktum, haftasonu annişimle nennoşuma gittik ailecek, bir gün kalıcaktık ama okadar çok kar yağdı ki mahsur kaldık:) tabii buna en çok sevinen nennoşum oldu hihi:) Güzel bir haftasonundan sonra azcıkda blogumla ilgileneyim dedim veee oraya giderken yaptığım, yapılışı çok çok kolay ama lezzetide harika olan fındıklı kekimi paylaşayım istedim. Bu arada kekimi koyduğum tabağıda yine Gülsahcığım hediye etmişti.Öpücüklerimi yolluyorum şekerim sana..Evet aslında bu benim meşhur pizzalarımın tabağı, ilerde pizza yaptığımda onuda paylaşıcam şimdilik kekle idare etcez:) Çok konuşmadan ben tarifi vereyim :)

Malzemelerimiz:
3 yumurta
1.5 bardak toz şeker
yarım su bardağı zeytinyağ
1 bardak süt
1 paket vanilya
1 pakey kabartma tozu
1 çay kaşığı mahlep
1 avuç dövülmüş fındık
2.5 bardak un


Hazırlanışı:

İlk önce yumurta ve şekeri güzelce çırpıyoruz. Peşine süt ve zeytinyağını ekley
ip 1-2 dk çırpıyoruz. Unumuzdan bir bardak ayırıp geri kalanını hamurun içine eleyerek döküyoruz. Ayırdığımız una kabartma tozu, vanilya ve mahlebi karıştırıyoruz ve eleyerek hamurumuza ekliyoruz vee güzelce çırpıyoruz. Daha sonra fındıklarımızıda ekleyip karıştırıyoruz. (Fındık yerine cevizde koyabilirsiniz ben denedim o da çok güzel oluyor, ve isterseniz birazda tarçın koyabilirsiniz çok hoş koku veriyor keke.) Eveet şimdi margarinle yağladığımız kek kalıbına hamurumuzu döküp, 175 derecede ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 45-50 dk pişiriyoruz. Afiyetle şekerler...

İşin Sırrı: Mahlep,kek ve kurabiyeleri yumuşacık yapıyor, ağızda dağılmasını sağlıyor.Ben herzaman kullanırım. Marketlerde rahatlıkla bulunuyor, bulamazsanız aktarlarda da var :)

5 yorum:

  1. ayyyyy bende isziyorummmmmmm bir parca cok lezzetli gözüküyor burdan ;-))
    canim yaaa bende seni öpüyorum .. kendine iyi bak görüsürüz daha byyyy

    YanıtlaSil
  2. Ayy kek ne güzel de kabarmış. Valla canım istedi. Benim niye mutfak işleriyle aram yok. Aslında evde malzeme var. Yapsammı ki yarın yada sana gelirken sipariş mi versem :)

    YanıtlaSil
  3. *Gülşah&Bucanni*: Canlarım benim siz gelin bana istediğiniz kek olsun :) Bucannicim sende yediğimiz kekde çok güseldi, iki tatlı canavarı nasıda saldırmıştık hihi:) Öpüyorum ikinizide kocaman..

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ

    YanıtlaSil